חלוץ, עבודה, מצלמה: הקולנוע הארצישראלי והרעיון הציוני 1917-1939. ספרו של פרופ' אריאל ל' פלדשטיין בהוצאת עם עובד והמכללה האקדמית ספיר העוסק בבחינה מנקודת מבט היסטורית של הזיקה בין המוסדות הלאומיים ובין יוצרי קולנוע בארץ ישראל באותה תקופה.
הספר בוחן את הדרמה של הישוב היהודי בשנים 1917 עד 1939 בראי סרטי התקופה של יוצרים כמו ברוך אגדתי , חיים הלחמי, יעקב בן דב ונתן אקסלרוד. בפרט מתמקד הספר בשתי סוגיות המשתלבות זו בזו: הראשונה – הצגת הרעיון הציוני מבעד לעדשת המצלמה הקולנועית – כלומר, עיבוד רעיון השיבה למולדת, תהליך הגאולה ולידת "היהודי החדש" למבע חזותי; השני – בחינת השפעת העבודה שתהליך יצירתי זה התרחש בצמוד ובמקביל להתרחבות הפעילות הציונית.