אורי זוהר - הממזר והמלך של הקולנוע הישראל
- פרטים
- קטגוריה: מאמרים
- פורסם בשלישי, 12 יוני 2007 03:32
- נכתב על ידי ענר פרמינגר
- כניסות: 19189
"תיעוד מעניין רק כאשר הוא ממוקם בהקשר פיקטיבי, ופיקציה מעניינת רק כאשר היא מקבלת תוקף על-ידי הקשר תיעודי. הגל החדש (הצרפתי) יכול להיות מוגדר באופן חלקי באמצעות היחס החדש הזה בין פיקציה לבין מציאות." ז'אן לוק גודאר[1]
עודד הנודד - מסיפור לסרט
- פרטים
- קטגוריה: מאמרים
- פורסם בשישי, 08 יוני 2007 03:12
- נכתב על ידי יעקב הלחמי
- כניסות: 17237
על הסרט העלילתי העברי הראשון, עודד הנודד - החזון והמעשה.
רוצים "פילם גדול"
במוצאי שבת 4 ביוני 1932, התקיימה הצגת הבכורה לקהל של הסרט "ויהי בימי",[1] סרטה העלילתי הראשון והקצר של חברת הסרטים פא"י (פילם ארץ-ישראלי) חיים הלחמי ושות'.
קולנוע בעיתוני אליעזר בן-יהודה - חלק ב
- פרטים
- קטגוריה: מאמרים
- פורסם ברביעי, 06 יוני 2007 07:00
- נכתב על ידי יעקב הלחמי
- כניסות: 11533
קולנוע בעיתוני אליעזר בן-יהודה - חלק ב ובהמשך לחלק הראשון.
כי מזרע היהודים הוא
- פרטים
- קטגוריה: מאמרים
- פורסם ברביעי, 06 יוני 2007 00:02
- נכתב על ידי יעקב הלחמי
- כניסות: 17403
האם היה צ'ארלי צ'אפלין יהודי? כבר בראשית הקריירה של גאון הקולנוע דנו רבים בשאלה זו. גם אוהביו, גם שונאיו (והם היו רבים ומסוכנים), ניסו לענות עליה והדעות חלוקות עד היום, גם כשכל היסטוריון רציני מסכים שצ'אפלין אינו מזרע ישראל. מן הדיון המרתק בפן היהודי בדמותו של הקולנוען שאין שני לו מביא מאמר זה כמה עובדות ואגדות.
זהר פילם חברה להפקת סרטי עלילה בארץ ישראל (1929-1930)
- פרטים
- קטגוריה: מאמרים
- פורסם ברביעי, 16 מאי 2007 05:49
- נכתב על ידי יעקב הלחמי
- כניסות: 17816
"זהר פילם" הייתה אחד מבתי החינוך לשניים מהאמנים שיצרו את הראשונים בסרטי העלילה בארץ ישראל: "ויהי בימי", היה ראשון סרטי העלילה האמנותיים העבריים בארץ ישראל, שהופק במימון פרטי ובכוח אדם מקומי לקהל של קוני כרטיסים וכעבור מספר חודשים, יצא לבד "עודד הנודד", סרט העלילה העברי הארוך הראשון בארץ.
המשך קריאה: זהר פילם חברה להפקת סרטי עלילה בארץ ישראל (1929-1930)
אולם לחזיונות
- פרטים
- קטגוריה: מאמרים
- פורסם בשלישי, 08 מאי 2007 04:33
- נכתב על ידי יעקב הלחמי
- כניסות: 13311
בין אולמות הקולנוע שפקדה אמי דבורה ז"ל, תל-אביבית ותיקה (משנת 1911) וחובבת סרטים מושבעת, היה גם "אופיר" (שעמד ברחוב גרוזנברג). אלא שלא תמיד ביקרה שם בתדירות הרצויה לאדון משה קרסו, מייסדו ובעליו.[1] כשהייתה אמי באה לקופה לקנות כרטיס היה אחיו אנג'ל קרסו, ששימש גם קופאי, פונה אליה ברוח חברית: גברת הלחמי, מדוע אין זה רואים אותך אצלנו.[2] זיכרון קטן זה יכול לאייר את האינטימיות ששררה בין התל-אביבים לקולנוע, אותה אמנות שהקסימה אותם תמיד, משוקעת בתרבותם ואחד הצבעים העזים בתמונת העיר העברית הראשונה. כבר בתחילת בנינה של תל-אביב, עוד מימי "נווה צדק" ו"נווה שלום" ו"אחוזת בית", כשעדיין נקשרו בטבורם ליפו, היו התל-אביבים לעתיד חובבי סינמה מושבעים:
סנדוק אל-עג'ב או תיבת הפלאות
- פרטים
- קטגוריה: מאמרים
- פורסם בראשון, 06 מאי 2007 05:11
- נכתב על ידי יעקב הלחמי
- כניסות: 9012
הצגת חדשות, מגזינים, נופים רחוקים ואקזוטיים, דרמות מצב ומשפחה, אפילו "טלנובלות", אינן המצאה של דור הטלוויזיה. עוד זמן רב קודם שהתמונות המתנועעות החלו לרצד על מרקעינו, נודעו בעולם טכניקות שונות של הקרנת תמונות נחות המספרות סיפורים או מביאות לפני הצופה ממראות העולם הגדול.
מתחרה או שותף
- פרטים
- קטגוריה: מאמרים
- פורסם ברביעי, 11 אפריל 2007 06:38
- נכתב על ידי יעקב הלחמי
- כניסות: 12209
על ראשית דרכו של הסינמה (קולנוע) והאיום שהטיל על הספרות והשירה הותיקים.